torstai 15. lokakuuta 2009

Kotona taas







































Olen takaisin kuvioissa. Reissulta on säälittävän vähän kuvamateriaalia, ainoat julkaisukelvolliset näette yllä. Eiköhän se kuitenkin ole niin, että parhaiten muistot säilyvät mielessä. Olen sitä mieltä, että valokuvaaminen on usein silkkaa teeskentelyä. Kun elämässä tapahtuu oikeasti ja nimenomaan spontaanisti ikimuistoisia hetkiä, kamera harvoin on saatavilla.

Oli mahtavaa saada muutaman päivän irtiotto Tampereesta. Rakkaassa kotikaupungissani ei itsessään ole juuri mitään vikaa, pikemminkin olen kyllästynyt kuvioihin täällä. Loputtomalta tuntuva arkinen aherrus alkaa jälleen viikonlopun jälkeen. Toisaalta samat tutut kuviot luovat turvallisuuden tunnetta, toisaalta kaipaan välillä liiaksikin vaihtelua.

Tämänkertainen reissu meni oikein mukavasti, pieniä vastoinkäymisiä lukuunottamatta. Vietin ensin pari päivää Suomenlahden tuolla puolen äidin, Millan ja Millan kummitädin voimin. Sen jälkeen olin loppuajan Helsingissä. Muutama pullo ja vaatekappale tarttui matkalta mukaan, vaikka rahaa ei paljon ollutkaan. Parasta koko reissussa ehkä oli, että Helsingissä näin yhden vanhan frendin pitkästä aikaa.

Ps. Olen lipsunut karkkilakosta......

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiitos kommentistasi!