tiistai 13. huhtikuuta 2010

Lupaus kesästä

Noniin, otetaanpas nyt vielä kerran uudestaan. Oon pahoillani, että postailu on mennyt näiden parin viime päivän aikana pelkästään säätämiseks, mutta nyt näyttäis ulkoasun kanssa kaikki olevan kunnossa. Latasin kuvat ensimmäistä kertaa Flickr:n kautta (kiitos Sanna ohjeista!) ja aion jatkossakin tehdä niin, sillä olen tyytyväinen lopputulokseen.

Tänään oli ihan ylirento päivä. Kiertelin päivällä keskustassa ja nautin kiireettömyydestä sekä aivan fantastisesta ilmasta. Kävin syömässä, kirjastossa ja kirpputorilla. Iltapäivällä kävelin keskustasta kotiin ja söin matkalla kevään ensimmäisen ulkoilmajätskin. Illalla oltiin vielä tyttöjen kanssa Pyynikintorilla Tuoppi-pubissa tietovisailemassa, kokemus sinänsä sekin. Vastapainoksi tälle laiskalle päivälle aion huomenna olla ahkera ja ryhtyä toden teolla operaatioon nimeltä kevätsiivous.
P1010758
Radiokirppikseltä löytyi tällainen kirja kahdella eurolla. Olen tätä joskus kirjakaupassakin katsellut, mutta en koskaan viitsinyt ostaa. Onko joku teistä lukenut kyseisen opuksen?
P1010760
Ginasta uudet arskat 5,90e
P1010784
P1010779
Loppuun vielä asioita, jotka viestivät keväästä:
- kuiva asfaltti
- lunta enää muutamina pieninä kasoina tien varsilla
- ulkona pärjää ilman hanskoja
- silmien kutina eli allergialääkkeiden aloitus
- kevään ensimmäinen ulkona syöty jätski
- talvitakkien pakkaaminen säilöön
- mopojen ja moottoripyörien ilmaantuminen katukuvaan
- polkupyörän kaivaminen talvisäilöstä
- katupöly
- tarve saada pestyä ikkunat

Miltä uusi ulkoasu näyttää? Tykkäättekö näistä jättisuurista kuvista, vai olisko vähän pienemmät sittenkin parempia?

3 kommenttia:

  1. Vastaan tässä nyt niihin sun Flickr kysymyksiin. Eli siis kun oon ladannut sinne kuvan, niin kun klikkaa sitä kuvaa, niin sen yläpuolelle ilmestyy sellanen toimitopalkki jossa on eri vaihtoehtoja mitä sille kuvalle voi tehdä. Siitä oon painanut sitä 'All sizes' toimintoo.

    Sitten sille kuvalle tulee 5koko vaihtoehtoo, joista se suurin Large on vaakatasossa liian suuri tohon mun nykyseen blogimalliin, joten nyt oon ottanut sen Medium koon kuvista.

    Kun oot valinnut sen kuvan koon, siellä kuvan alapuolella on html-koodi, jonka lisään blogitekstiin sellaisenaan. Sen koodin yläpuolella lukee tällänen teksti: "Copy and paste this HTML into your webpage"

    Näin oon siis nyt tänään ja eilen lisännyt kuvat, eikä niihin oo tullut mitään ylimääräsiä reunoja, ja tekstit oon siis kirjottanut normaalisti tällä bloggerin omalla systeemillä niinkun ennenkin :)

    Toivottavasti autto ja ymmärsit näistä selityksistä jotain! :-D

    VastaaPoista
  2. kiitos tosi paljon, nyt osaan ! mulla mahtuu large kokoisetkin, mut en oo varma tykkäänkö kuitenkin enemmän siitä medium koosta...

    VastaaPoista
  3. hyvä että ymmärsit mun ohjeet, nyt näyttää hyvältä! :)

    VastaaPoista

kiitos kommentistasi!