perjantai 11. kesäkuuta 2010

Day 11 - A song from your favorite band

Kävin eilen töiden jälkeen kuvailemassa teille mun yhden lempparipaikan Tampereelta, kun sellaista on joskus pyydetty. Eilen oli vielä aivan ihana ilma, mutta viikonlopuksi ja koko ensi viikoksi on luvattu sadetta ja kylmää. No nice.

Kyseinen paikka sijaitsee Pyynikinharjulla, noin 20min kävelymatkan päässä mun kodista. Offtopicina voin kertoo, että oon edelleen niin fiiliksissä mun kämpän sijainnista, asun suorastaan täydellisellä paikalla. Mun koti on keskustassa, muttei kuitenkaan sillä kaikista vilkkaimmalla kadulla. Ydinkeskustaan kävelee viidessä minuutissa, kaikki kaupat ja liikkeet on aivan nurkan takana. Lisäksi koko kaupungin ehdottomasti paras lenkkeilymaasto (Pyynikki) on kymmenen minuutin kävelymatkan päässä. Voin siis kävellä lähestulkoon kaikialle hyvin vaivattomasti.

Takaisin aiheeseen. Mun lempparipaikasta näkee melkein koko Tampereen. Maisemia on vaikea saada ikuistettua kameralle, kun koko näkymä ei mitenkään mahdu samaan kuvaan. Luonnossa näky on vielä tuplasti mahtavampi.
1P1020509P1020455P1020459P1020465P1020507P1020466P1020488
Korkeanpaikankammoisille en paikkaa voi suositella, pudotus kallionkielekkeeltä on melkoinen, mutta kaikille muille suosittelen lämpimästi. Kaikki, jotka olette tulossa kesällä Tampereelle, käykää Pyynikillä muuallakin kuin Rosendahlin rannassa uimassa!

Sitten päivän biisiin. Kuten jo aiemmin saarnasin, en tykkää ollenkaan sanasta lempibändi tai lempibiisi. Korostan siis, että tämän päiväinen valinta on kappale yhdeltä suosikkibändiltä.

August Burns Rediä tähän väliin sen takia, että se esiintyi tänään Sauna Open Airissa. Olisin halunnut mennä katsomaan, mutta olin töissä, eikä rahatilannekaan olisi varmasti antanut periksi. Oon jotenkin aina onnistunut missaamaan Saunan. Lieneekö syy siinä, että tapahtuma on aina niin alkukesästä, ettei siihen koskaan osaa oikein varautua. Tai siinä, että festari on vaan yksinkertaisesti liian lähellä, ettei sinne tule mentyä. Kaikki Provinssit ja Ruissit on sen sijaan tullu jo kierrettyä... Kiss lopetti eilen pääesiintyjänä keikkansa aika mahtipontisesti kunnon ilotulitukseen. Sain Pyynikinharjulta loppupätkän videolle:

Kuvasin muitakin videoita, mutta en voi laittaa niitä tänne, koska Flickr ei anna lisätä niitä. Joudun meneen huomenna aamulla poikkeuksellisesti hetkeks aikaa töihin, joten nyt öitä!

2 kommenttia:

  1. Kiitos tästä, tosi kiva postaus!

    VastaaPoista
  2. oleppas hyvä, kiva että miellytti!:)

    VastaaPoista

kiitos kommentistasi!